|
SERİ |
AÇIKLAMA |
|
B/SB/BHD |
Ağır hizmet ve yüksek kapasite uygulamaları için uygundur. |
|
BV |
Gövdeye entegre rulman sayesinden çok eksenli sistemlere uygundur. |
|
B |
Düz yataklı hareketler için araba çeşitleri ile uygulama yelpazesi geniştir.Oransallık hassasiyeti yüksektir. |
|
SBR/STR |
Doğrusal hareket için düz yatak bilyalı tip aktuatör. Herhangi makine düzeneğine basit bağlantı yapılabilir. |
Neden Elektrikli Silindir: Pnömatik silindirler tarafından kullanılan basınçlı hava üretiminin, çoğunlukla jeneratör ve sistem verimsizliği sebebiyle uygun maliyetli bir işlem olmadığı belgelenmiştir. Elektrikli aktüatörlerin tasarım özellikleri, toplam enerji tüketimini düşük tutarak yüksek performans göstermelerini sağlar. Deney sonuçlarına dayanarak, iki yıllık bir dönemde tipik bir tekli aktüatör uygulaması için 3.200 € tasarruf öngörülebilir. Pnömatik sistemlerde, sıkıştırılmış hava üretimi için iki adım gereklidir: pnömatik silindir kullanılarak hava basıncı lineer harekete dönüştürülmeden önce, ilk olarak elektrikle hava üretilir. Benzer şekilde, geleneksel bir elektrikli çözümde, yani motor dönüşünü elektrikli aktüatör hareketine çevirmede de tek adım gerekir.
15 kg’lık bir yükün dakikada 30 döngü ile taşınmasını kapsayan tipik bir uygulama düşünün. Böyle bir uygulamada, pnömatik çözüm yaklaşık 2 bar basınçla çalışırken ETT çözümü her döngüde yalnızca 30 W elektrik harcar. Tabi ki elektrikli aktüatör çözümünün ilk başlatma maliyeti pnömatik rakibinden daha fazladır. Fakat toplam enerji maliyetinden yaptığınız tasarruf, bir yıl içerisinde ilk yatırım maliyetinizi karşılayacaktır. Ayrıca, ilk çalıştırmadan 24 ay sonra, tasarruf yaklaşık 3.200 € gibi bir rakama ulaşmış olacaktır. Bu tasarruf yalnızca bir aktütatör için geçerlidir. Bu rakamı tipik bir üretim hattında bulunan aktüatör sayısıyla çarpınca tasarruf potansiyelinin ne kadar yüksek olduğunu kolayca görebilirsiniz.